Thursday 17 October 2019

KARMIVA KAMPAAMOKOKEMUKSENI sieltä toiseen kampaamoon

Varoittava kertomus karmivasta kampaamokokemuksestani

Yleensä kerrotaan kauhukeittiöistä, mutta haluan tuoda esiin kauhukampaamo- kokemukseni tässä kuussa! 



Varasin Timman varausjärjestelmän kautta lähikampaamooni ajan vaaleisiin raitoihin ja hiustenleikkaukseen. Yleensä käytän hyviksi koettuja vakiokampaamoita, mutta nyt ne sattuivat olemaan täyteen buukattuja. Kotini lähellä oli kampaamo, josta löytyi ilta-aika tiistai iltaan. . 

Luin huolella asiakkaiden antamat hyvät palautteet kampaamosta ja niiden perusteella uskalsin tehdä varauksen. 



Kampaamo oli siisti ja kivasti sisustettu ja olin luottavaisin mielin siellä. Kun kampaaja saapui niin kerroin hänelle että minulla on punapigmenttiä, siksi hiukseni tulisi käsitellä niin etteivät ne jäisi oranssisiksi tai keltaisiksi. Hiusten leikkauksesta näytin valokuvaa itsestäni ja hiustyylistä, miten haluaisin hiukseni leikattavan. 

TYÖSKENTELY ALKAA

Kampaaja haki naisille tarkoitetun raidoitushupun ja yritti  laittaa sen päähäni. Koska huppu oli tarkoitettu naisille, niin se ei mahtunut päähäni. Kampaaja tokaisi minulle ”Ompa sinulla tosi suuri pää” Outo kommentti, sillä pääni on ihan normaali miesten kokoa oleva pää. Heiltä ei löytynyt suurempaa. Ilmeisesti kampaamo ei ole kuullutkaan että raidat voi tehdä nykyisin alumiinifoliolla. Tälläistä vaihtoehtoa ei ollut. 



Kampaaja alkoi föönaamaan hiuksistani hiuskasoja. ( tätä taktiikkaa käytetään jos on pitkät hiukset) Minulla on lyhyet hiukset, joten se jo silloin kummastutti minua. 



Kun föönaus oli tehty, niin kampaaja teki väriaineen. Näin jälkikäteen epäilen että se oli vain sävyte, millä todellakaan ei saa hiuksiani vaaleaksi. Katastrofin aineet oli siis jo silloin odotettavissa. Väriaine levitettiin minulle näihin hiuskasoihin, jota jo silloin ihmettelin. Minulle on tehty raidat koko ikäni, mutta tällä tavalla oli ensimmäinen kertani. 



Jo silloin kampaaja oli huomannut virheensä ja yritti paikata sitä ilmeisesti hopeashampoolla pesupaikalla. 
Lopputulos oli kuitenkin karmivaa nähtävää! Hiukseni oli kullankeltaiset sivulta eikä lainkaan sellaiset mitä olin halunnut. 

LISÄÄ ONGELMIA

Ongelmat eivät loppuneet tähän. Kampaaja alkoi leikata hiuksiani ja vielä kerroin että haluan hiukseni sivulta lyhyeksi ja päältä myös tulee ottaa vaurioituneet latvat pois. Siinä leikattuaan jouduin sanomaan, että sivut on leikattu kummallisesti. Hän oli leikannut korvien kohdalta 3 mm pituudelta ja ylempää jättänyt pidemmäksi. Yleensä parturini on pyytämättäkin leikanneet molemmat koko sivut samanpituiseksi. 



Huomautin siitä hänelle ja hän yritti tasoitella. Huomautin myös hiusteni keltaisuudesta ja siitä, että en ole tyytyväinen lopputulokseen. Kampaaja sanoi että voimme tehdä käsittelyn ENSI viikolla. Sanoin, että haluan sen tällä viikolla saada kuntoon. Aikaa ei millään löytynyt kun hän valitti että on niin täyteen varattu. Samoin hän sanoi ettei käsittelyä voisi tehdä noin pian uudestaan. (minulla on hyvä kampaaja ystävätär, joka on kertonut, että nykyisin on niin hyvät ja hellävaraiset aineet, että virheet voidaan korjata saman tuenkin)  Hän antoi käyntikorttinsa ja pyysi soittamaan ensi viikolla.

JÄRKYTYS

Kotona katselin peilistä kauhuissani lopputulosta ja kammatessani huomasin, että toinen sivu oli jätetty pidemmäksi kuin toinen, vaikka kuuluisi leikata samanpituiseksi. Samoin oli epätasaisuutta ja leikkausvirheitä. Olin järkyttynyt jäljistä. Katsoin Timman varausjakenterin kautta kampaajan vapaat ajat ja huomasin, että hänen seuraava päivänsä oli lähes tyhjä varauksista. Nyt tulin jo vihaiseksi. Miksi hän oli valehdellut minulle olevansa täyteen varattu? 

Minä en voisi odottaa ensi viikkoon ja mennä I Love Me messuille sekä töihin ensi viikolla tämän näköisenä. 

VARAUS TOISEEN HYVKSI KOKEMAANI FREEZY KAMPAAMOON



Siispä tein varauksen seuraavaksi aamuksi läheiseen FREEZYn kampaamoon, jossa olen käynyt useasti ennenkin ja tiedän että siellä pystyttäisiin tekemään jotain näille virheille.   

Tein allaolevan reklamaation tänne ensimmäiseen kampaamoon. 


REKLAMAATIO

Hei!

Varasin Timman kautta kampaamoon ajan 15.10. Illaksi. Leikkaus ja raidat. 

Minulla syntyi ongelma hiuksistani. Kerroin, että hiukseni tarvitsevat vahvemnan käsittelyn koska jäävät keltaiseksi iman sitä. Näytin omaa kuvani millaisen vaalean sävyn haluan ja kuvassa näkyy myös selvästi miten halusin leikkauksen.

Kuitenkin kävi niin, että hiukseni jäivät keltaisiksi. Huppu ei mahtunut päähäni koska teillä oli vain pieniä naisten kokoja. Sanoit minulle, että ompa minulla iso pää. Se on aivan normi MIEHEN pää. Hiukseni raidoitettiin siis ilman huppua tai folioita.

Hiuksiani tupeerattiin möykyiksi 😱 ja näihin möykkyihin laitettiin vaalennusaine. Ihmettelin jo silloin touhua, mutta ajattelin että ammattilaisena osaat asian.

Tulos oli kamala keltainen väri, jonka myös sinä myönsit. Olisit yrittänyt korjata asiaa vasta ENSI viikolla. Pyysin korjausta tälle viikolle sillä en voi mennä töihin ensi viikolla tämän näköisenä.

Sanoit,  että ei ole vapaita aikoja tälle viikolle, vaikka katsoin Timmasta että sinulla on PALJON vapaita aikoja tälle viikolle.

Siksi jouduin tilaamaan toisesta parturista Timman kautta ajan huomiseksi klo 10.00. Tässä parturissa olen käynyt ennenkin ja tiedän että siellä parturi osaa asiansa ja saa hiukseni kuntoon.

Reklamoin teitä nyt tästä. Graail Tmi ja minusta olisi kohtuullista saada rahani takaisin, sillä joudun maksamaan uudesta huomisesta parturistani taas uudelleen raidoista ja leikkauksesta.

Graail Tmi te veloititte minulta 85€ työstä.

Jään odottamaan pikaista reklamaationi käsittelyä. Varaukseni löytyvät Timman järjestelmästä.

Ystävällisin terveisin

Harri A. 

Sain vastauksen reklamaatiooni ja he lupasivat palautta rahani.

FREEZY

Tänään minulla oli tämä toinen parturi-kampaamo ja kerroin siellä tilanteeni mitä oli tapahtunut hiuksilleni. 



Parturi tutki hiuksiani ja totesi saman mitä olin itsekin todennut.  Hiukseni oli kummallisen keltaiset sekä leikattu väärin. Vasen puoli oli oikeaa puolta pidempi sekä leikattu epätasaisesti. 



Pahin mitä sain nähdä takapeilistä oli se, että takaraivoon oli leikattu kaistale hiuksia lyhyemmäksi hiukset kuin muualla. Sitä ei voi korjata vaan on odotettava hiusten kasvamista. Parturi teki töitä 2 1/2 tuntia hiuksieni eteen. Oli kovia haasteita saada se vanha keltaisuus pois koska mitä ilmeisemmin hiuksiini oli käytetty sävyttävää ainetta. Siksi hiuksiani piti käsitellä monta kertaa eri aineilla ja siltikin keltaisuutta jäi hiukan jäljelle. 


Nyt kaiken tapahtuneen jälkeen minua ihmetyttää 2 asiaa:


1) Toisessa parturissa kerrottiin, että jos tapahtuu jokin vahinko työskennellessä niin se menee kaiken edelle ja korjataan välittömästi. Miksi ei tuolla tehty niin missä vika myönnettiin tapahtuneen? 

2) Minun raitoja ja hiustenleikkausta tehdessä sattui noin paljon virheitä työntekijälle, ihmetyttää miksi? Paikka kuitenkin saanut paljon kehuja arvosteluissaan muilta. Oliko myöhäinen ajankohta klo 19.00 - 20.30 syynä? Työntekijä väsynyt? Ei silti saisi vaikuttaa niin, että pilataan asiakkaan hiukset! 

Sen ainakin opin tästä, että asiakkaiden hyviin arviointeihin ei kannata luottaa sokeasti. Itse sain sen oppia nyt kantapään kautta. 

Kiinnostaisi tietää onko muille sattunut vastaavanlaisia vastoinkäymisiä parturissa/kampaamoissa käynneillä? 

Hiusterveisin

Harri 


A cautionary tale of my scary hairdressing experience

 Usually they talk about horror kitchens, but I want to highlight my horror salon experience this month!

 I booked my local hair salon for light streaks and haircuts through Timm's booking system.  Usually I use the well-known standard hairdressers, but now they happen to be fully stocked.  There was a hairdresser near my home, where the evening time was for Tuesday night.

 I carefully read the good customer feedback from the hairdresser and based on them I dared to make a reservation.

 The hairdressing salon was clean and nicely decorated and I was there with confidence.  When the hairdresser arrived so I told her I had red pigment, that is why my hair should be treated so it would not remain orange or yellow.  For the hair cut, I showed a photo of myself and my hair style, how I would like my hair cut.

 WORKING begins

 The hairdresser applied for a striping hood for women and tried to put it on my head.  Because the hood was for women, it didn't fit in my head.  The hairdresser would tell me, "Oh, you have a really big head." A strange comment, because my head is a normal male size.  They couldn't find a bigger one.  Apparently the hairdresser has not heard that stripes can be done with aluminum foil nowadays.  There was no such option.

 The hairdresser started to blow my hairs out of my hair.  (this tactic is used if you have long hair) I have short hair so it was already puzzling to me.

 When the hairdryer was done, the hairdresser applied dye.  In hindsight, I suspect it was just a shade that really doesn't make my hair light.  Thus, the materials of the disaster were to be expected at that time.  The dye was applied to me in these hairstyles, which I was already wondering about.  I've been making tracks my whole life, but this was my first time doing it.

 Even then, the hairdresser had noticed her mistake and tried to patch it with a silver shampoo in the washroom.
 However, the end result was scary to see!  My hair was golden yellow on the side and not at all what I wanted.

 MORE PROBLEMS

 The problems didn't stop there.  The hairdresser started to cut my hair and again I said that I want my hair short on the side and also to remove the damaged tops.  After cutting it, I had to say that the pages were cut strangely.  He had cut 3mm at the ears and left the upper one longer.  Usually my barber has unwittingly cut both sides of the same length.

 I pointed it out to her and she tried to level.  I also noted the yellowing of my hair and that I was not happy with the result.  The hairdresser said we could do the treatment next week.  I said I wanted to get it right this week.  No time was found when he complained that he was so full.  He also said that the treatment could not be done again soon.  (I have a good hairdresser friend who has told me that there is so good and gentle substance nowadays that mistakes can be corrected with the same support) She gave her a business card and asked to call next week.

 SHOCK

 At home, I looked in the mirror in horror at the end result, and when I combed, I noticed that one side was left longer than the other, even though it was supposed to be cut to the same length.  There were also unevenness and cutting errors.  I was shocked at the trail.  I looked through the hairdresser's free time through Timm's booking counter and found that her next day was almost empty of reservations.  Now I was already angry.  Why had she lied to me that she was fully booked?

 I couldn't wait for next week and go to I Love Me Fair and work next week with this look.

 BOOKING FOR ANOTHER GOOD EXPERIENCE FREEZY

 So I made a reservation for the next morning to a nearby freezy the salon, where I have visited several times before, and I know that there will be able to do something for these errors.

 I made the complaint below for my first hair salon.

RECLAMATION

 Hey!

 I booked a hair salon through Timm on 15.10.  For the evening.  Cutting and stripes.

 I had a problem with my hair.  I told you my hair needs a stronger treatment because it remains yellow Iman it.  I showed my photo what kind of light shade I want and it also shows clearly how I wanted the cut.

 However, it turned out that my hair remained yellow.  The hood didn't fit in my head because you only had small women's sizes.  You told me I had a big head.  IT'S THE NORMAL MAN'S HEAD.  So my hair was striped without a hood or foils.

 My hair was tufted into lumps 😱 and bleach was applied to these lumps.  I was already wondering how to go, but I thought as a professional you could.

 The result was a horrible yellow color that you also admitted.  You wouldn't have tried to fix it until next week.  I asked for a correction this week because I can't go to work next week looking like this.

 You said there was no free time for this week, even though I looked at Timma that you had a LOT of free time for this week.

 That is why I had to order from another barber via Timma at 10am tomorrow.  Here the barber's I've visited in the past and I know that there's a barber knows his stuff and get my hair into shape.

 I'm advertising you here now.  Graail Tmi and me it would be reasonable to get my money back because I have to pay again for my new barber tomorrow for stripes and surgery.

 Graail Tmi you charged me € 85 for the work.

 I will wait for my complaint to be processed promptly.  My reservations can be found in the Timman system.

 regards

 Harri A.

 I received a reply to the complaint and they promised to return my money.

 freezy

 Today I had this other hairdressing salon and told me what happened to my hair.

 The hairdresser examined my hair and found what I had said.  My hair was strangely yellow and was not properly trimmed.  The left side was longer than the right side and cut unevenly.

 The worst thing I could see from the rear mirror was that the back of the brain had been cut into a strip of hair shorter than the rest of the hair.  It cannot be repaired but must wait for hair to grow.  The barber worked 2 1/2 hours in front of my hair.  It was a tough challenge to get that old yellowing out because the more obviously my hair was tinted.  Therefore, my hair had to be treated many times with different substances, and still there was a bit of yellowing.

 Now, after all that has happened, I am amazed by 2 things:

 1) Another barber was told that if there was any damage while working, it would take precedence and be repaired immediately.  Why was it not done there where the failure was admitted to have happened?

 2) My stripes and haircut made so many mistakes for the employee, wondering why?  However, the place received a lot of praise in its reviews from others.  Was the late time between 7pm and 8:30 pm the reason?  Worker tired?  Still, it should not be possible to spoil the customer's hair!

 At least I learned from this that you should not blindly rely on good customer reviews.  I myself learned it now by the heel.

 Would you like to know if others have had similar setbacks when visiting a barber / hair salon?

 Hair Regards

 Harri
SHARE:

No comments

Post a Comment

Blogger Template by pipdig