Wednesday 13 June 2018

7 viikon seikkailu alkoi nauttimalla

Lähtö matkalle

Nyt tulevat postaukset blogissani tulee olemaan lähinnä matkaani liittyvää, mutta josilmaantuu jotain muutakin aihetta, niin eihän muutkaan aiheet ole poisluettuja. 

Minulla on aina matkastressi ennen matkojani. En voi sille mitään. Pitäisi tehdä ne lukuisat asiat ajoissa etteivät ne jäisi viimeisille päiville. 

No tosin ystävien tapaaminenkin on vienyt oman aikansa tässä lomani alussa ja niitä mukavia hetkiä en olisi halukas vaihtamaan mistään hinnasta pois. Lähinnä saan kiittää mainiota Satua, joka surun keskellä on pyytänyt minua mukaan tapahtumiin. Se saa surun äitini kuolemasta hetkeksi siirtymään sivuun, vaikkakin se on mielessä joka ikinen päivä. Se ajatus miksi juuri minun äitini piti sairastua syöpään ja kuolla neljän kuukauden kuluessa syöpädiagnoosista. Äiti, joka koko elämänsä oli nuorekas, tyylikäs ilman ryppyjä, hän ei päässyt kokemaan sitä varsinaista vanhuutta. 

No nyt tähän matkaani. Taas olen huolella suunnitellut matkareittini, mutta ihan niin tarkkoja suunnitelmia kuin joskus aikaisemmin en ole tehnyt. Pitää heittäytyä seikkailuun ja inspiroitua ihan fiiliksen mukaan tekemisiin. Tavoitteena on kyllä pitää kunnosta huolta kävelylenkeillä ja hotelleiden kuntosaleilla sekä uimassa. 

Lennot sujuivat hyvin ja nautin businesluokan lennostani Helsingistä Bangkokiin. Ruoka oli hyvää ja olin tarkoituksella ennakkoon tilannut kevyempää ruokaa. Kala-ateria oli kevyt ja maistuva. 











Lento Bangkokista Manilaan kesti kolmisen tuntia ja sen aikana lepäsin kunnolla. Minulla oli paikka exit kohdassa ja enpä ole sellaista jalkatilaa ennen kokenut. Lähes 2 metriä oli avaraa tilaa jaloilleni. Siinä lattialla olisi mahtunut lepäämään. Olo oli virkeä tämän lennon jälkeen ja unet auttoivat. 






Nyt olen parhaillaan lentokoneessa matkalla Manilasta Iloilon kaupunkiin. Otin paikan 1F, jolla sain omaa rauhaa kulmasta ja vähän enemmän siinäkin jalkatilaa normaalista. En ennemmin ole varaillut ulkomaan sisäisillä lennoilla paikkoja, mutta suosittelen sitä. Samoin olen ennakkoon varannut aterioita, mitä ei saa ilman ennakkovarausta. Nekin ovat olleet mieluisa kokemus, jota voin myös suositella. 

Kone juuri laskeutui Iloiloon ja täällä on jo ilta. Kello on 19.25 ja nyt lennot takana. Toki tässä vielä lennetään lisää, mutta niistä enemmän kun se on ajankohtaista. Perillä olen ja seikkailu alkakoon. 




SHARE:

No comments

Post a Comment

Blogger Template by pipdig